Skip to main content

Papuče

Výsledok tvorivej chvíle bee a mňa:


Papuče

tancujúca pobehlica
jednouchá prepelica
to sa ale rýmuje
človeku sa zunuje
stále takto rovnako
potom zase onako
radšej čosi iné
a nie všetko v rýme
to čo končí napríklad
to čo zožral mŕtvy had

ani tak ani onak
ani onak ani tak
ani pes ani strašifták
veru čujte, veru čujte
papuče si nevyzujte
prepelica ranená
trafená do kolena
meniskus je na sračky
musí chodiť kolenačky
lietať musí bez kolien
v hrdle už len samý hlien

zmeníme už zasa tému
nech nemáme z toho trému
vrhneme sa na žaby
malé veľké, od baby
dostal som ja skvelý dar
čau boris, no nazdar
zdar!
poď ďalej, nestoj tam jak tĺk
za chrbtom ti číha vlk

najprv slovo, potom vety
nenos sveter od mojej tety!
tety tvoje sveter nosím
povedal si, poplakal si
môj už nikdy - sa mu hnusím
trčí z neho perie
kade
tade
všade!

pri tom všetkom nešťastí
nedostal sa do pasti
stratili sa v oblasti
blizko svojej, svojej vlasti
pasta dobrá na večeru
pasta dobrá na obed!
dobrá na ráno, dobrá na neveru!
veru veru
veru veru ej ej
nezapínaj telku, davajú len hokej
starú veru Ohnalovú
obišlo zlé nešťastie
polovicu dvora
obrástlo jej chrastie
zavreli do pitvora
s rohami netvora
s vidlami s nohami
bolo to všetkým treba?
mohly radšej pochovať to žriebä
alebo to holube
čo nebolo na obed
alebo dať si pohube
alebo po hríboch
každý dostal po hrboch
bolo by pokoj v rodine
aspoň v nedeľu, v sviatočnej hodine
hlavne hroch
v košeli tam sedel sám
spolu s nimi, v rodine
tažká chvíľa pre všetkých
sám a s nimi, s nimi sám

kych kych kych
ozvalo sa od stola
och nie! z babky už je mŕtvola
rychlo volajte doktora!
padol na ňu kus vola
doktora už netreba
dáme si zas holuba
kúpte radšej bochník chleba
k holubovi dobrý bude
to to víno, čo je v sude
to čo nie je na streche
pojeme i popijeme
bude trocha mecheche
popichané pobijeme
zadusíme pomlátime
bude veru mechece
oškvaríme podusíme
rozštvrtíme, uvaríme
hovoril som? bol som v Ríme

to už bude mecheche!

pršalo tam celý čas
mokrý som bol ako fas
nech to vezme ďas
dobre som sa zabavil
dobre veru
Rimana som ovalil
na zem som ho povalil
urážal mi moju neveru
no na môj veru, to sa robí?
Vatikán som ignoroval
svätú omšu necelebroval
že vraj zhanobil som dcéru
matku nožom cez krk operoval
nie len kúsok, ale celú
nik neprežil, tak som sa rozrehotal
aj tak nebolo čo robiť
to som celý ja
tak to sme dvaja

nechal som sa unášať
raz vpred potom vzad
na prúdoch veselia
odniesli ma na polia
posekal som burinu
nechcem ťa už, chcem inú!
nova burina sa očiam páči
nech sa páči, nech sa páči!
burina sa predvádza
mám je teraz čo srdce ráči
nevadí že zavadzia
nie je predsa nevädza
rastie ako vládze
rýchlejšie než sadze
do neba už rasce, idze
nech sa má, nech je jej tam dobre
len potom nech nešomre
bo jej lístky ostríham
a krava spraví ham ham

to sú kecy
to sú veci
čo to zasa čujem
vôkol seba pľujem
do krvi sa zbičujem
soľ do rany nasypem
kosti polámem
sebe, iným, všetko jedno
oči vykľujem
len nech je srandy dosti
nech je veľa radosti
a nik sa nenazlostí
ak si svoje kosti
čo len 2 či 3
v uzlíku domov odnesie
človek pre to žije
prečo clovek zije?
preži to je, on to veru prežije
len či to aj prezuje
tvrdé je to jak podrážka

veru čujte, veru čujte
papuče si neprezujte


Comments

Popular posts from this blog

Yamaha S08 - sticky keys repair

My keyboard Yamaha S08  suffered from several "sticky keys" disease already a year, perhaps more. That saying, I am pretty bad piano player. However, I like to have my devices fully functional for any cases. I have found a very helpful guide , but with no photos. I made some for better visualization of the repair. First, I unfastened all screws from both sides: Second, I unfastened all screws from a wooden base plate which were holding the part with electronics. Then I unfastened the golden screws holding the whole keyboard to the wood. The keyboard was now accessible from both sides. The last step is described in the following video. It was just removing the sticky keys and reinserting them without a metal spring coming inside. The end of the metal spring has been left outside of the key: So far it works well!

Windows 7 RC Ultimate on HP Compaq nx6110

I have never tried Vista on my laptop, because it is well suited for WinXP and I don't like Vista. But what if you can download the new Win 7 RC for free? I'm using Windows XP since I have bought my old laptop HP Compaq nx6110 (1,4 Ghz Celeron M, 768 MB RAM). WinXP runs on this laptop really fast and smoothly, but I have turned every "eyecandy" off and it looks like old Win95 now. But I like this neutral look. Last week I was closed in my room for two days installing and trying different Linux distributions. After this time I ended with Arch Linux installed on my hard drive - system was stable and either WiFi worked well. Then I realized, that I have spent so much time and done nothing useful. So I decided to work with WinXP and don't bother with other OS (like 2 weeks with Mac OS X a month ago). But NO. Incidentally I got to this website and started immediately download the iso image. The download process ran in Java and I had download speed about 800 KB/s, tha

Our Wedding

“When you realize you want to spend the rest of your life with somebody, you want the rest of your life to start as soon as possible.”  When Harry Met Sally... (1989) In the midst of a global pandemic, when the future was so uncertain, we knew that it wouldn’t be a traditional wedding.  Our wedding planning all started months ago in our small Upper West Side studio apartment. We began planning our wedding together the day after we got engaged (but if you know anything about Mia, you would know that she had really been planning her wedding day since she was a little girl). Without all the answers and with a lot of moments of “wait..., what!?”, we began planning the day that would mark the beginning of our lives together. And like in the movie quote, we both agreed that we wanted that day to start as soon as possible, before the situation with COVID-19 in New York, and in the world, got worse. Truth be told, the process was anything other than what we expected wedding planning would look